Interne communicatie

Strategieën, methoden en rollen

Huib Koeleman

Boek
Interne communicatie
cover06-04-2018

ISBN 9789024400904

Druk 7 | Boom uitgevers Amsterdam | 304 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Zowel de organisatie als de medewerkers hebben baat bij goede interne communicatie. Het draagt bij aan een prettige werkcultuur, waar medewerkers zich betrokken voelen, resultaten halen en kennis delen. Interne communicatie is de verbinder in een organisatie.

In dit vervolg op het boek Interne communicatie als managementinstrument geeft de auteur handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren; op medewerker-, team- en organisatieniveau.

 

Er wordt uitgelegd hoe je de communicatiebehoeften van medewerkers kunt analyseren (employee journey) en hoe de organisatie een visie op interne communicatie kan ontwikkelen die daarbij past. Vervolgens worden communicatievormen besproken die het beste bij deze visie passen; persoonlijk en digitaal. Maatwerk is daarbij belangrijk. De rollen van managers, teamleiders en de medewerkers worden duidelijk beschreven. Middelen als intranet, bijeenkomsten en gesprekken kunnen daarbij helpen. Het boek rond af met actuele thema's, zoals interne communicatie in internationaal werkende organisaties, verandermanagement en de inclusieve organisatie.

 

Het boek behandelt actuele thema’s, zoals:

  • het belang van engagement; 
  • internal branding;
  • verandercommunicatie; 
  • en de inclusieve organisatie.

 

Daarbij kijkt de auteur over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.

 

Inclusief online omgeving!

Op de bijbehorende website www.internecommunicatie-koeleman.nl staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten met feedback.

 


 

“Het nieuwe boek van Huib is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.” – Noelle Aarts

 

“Koeleman heeft een uiterste breed werk afgeleverd waarin hij de stand van het vak schetst. Soms is dat strategisch of academisch van aard – het participerend netwerkmodel komt langs – andere keren weer uiterst praktisch: hoe neem je afscheid van een collega die weggaat.”

– Jasper Mulder, Adformatie

 

“Interne communicatie is een stevige handleiding om te komen tot een serieuze aanpak van interne communicatie.”

– Nico Jong, Managementboek.nl

cover06-04-2018

ISBN 9789024400904

Druk 7 | Boom uitgevers Amsterdam | 304 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Zowel de organisatie als de medewerkers hebben baat bij goede interne communicatie. Het draagt bij aan een prettige werkcultuur, waar medewerkers zich betrokken voelen, resultaten halen en kennis delen. Interne communicatie is de verbinder in een organisatie.

In dit vervolg op het boek Interne communicatie als managementinstrument geeft de auteur handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren; op medewerker-, team- en organisatieniveau.

 

Er wordt uitgelegd hoe je de communicatiebehoeften van medewerkers kunt analyseren (employee journey) en hoe de organisatie een visie op interne communicatie kan ontwikkelen die daarbij past. Vervolgens worden communicatievormen besproken die het beste bij deze visie passen; persoonlijk en digitaal. Maatwerk is daarbij belangrijk. De rollen van managers, teamleiders en de medewerkers worden duidelijk beschreven. Middelen als intranet, bijeenkomsten en gesprekken kunnen daarbij helpen. Het boek rond af met actuele thema's, zoals interne communicatie in internationaal werkende organisaties, verandermanagement en de inclusieve organisatie.

 

Het boek behandelt actuele thema’s, zoals:

  • het belang van engagement; 
  • internal branding;
  • verandercommunicatie; 
  • en de inclusieve organisatie.

 

Daarbij kijkt de auteur over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.

 

Inclusief online omgeving!

Op de bijbehorende website www.internecommunicatie-koeleman.nl staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten met feedback.

 


 

“Het nieuwe boek van Huib is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.” – Noelle Aarts

 

“Koeleman heeft een uiterste breed werk afgeleverd waarin hij de stand van het vak schetst. Soms is dat strategisch of academisch van aard – het participerend netwerkmodel komt langs – andere keren weer uiterst praktisch: hoe neem je afscheid van een collega die weggaat.”

– Jasper Mulder, Adformatie

 

“Interne communicatie is een stevige handleiding om te komen tot een serieuze aanpak van interne communicatie.”

– Nico Jong, Managementboek.nl

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.