Psychosociale gespreksvoering (tweede druk)

Observatief luisteren in de hulpverlening

Markus van Alphen

Boek
Psychosociale gespreksvoering (tweede druk)
cover20-03-2019

ISBN 9789024425099

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 364 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Social Work
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie

Met Psychosociale gespreksvoering leren studenten observatief naar cliënten te luisteren. Bij deze gesprekstechniek stemt de (toekomstig) psychosociale hulpverlener zijn communicatie af op de reacties van de cliënt. De hulpverlener kan op deze integratieve manier van werken, waarin empowerment een sleutelrol speelt, sneller en effectiever leren luisteren.

 

Toepasbare strategieën voor in de praktijk

Auteur Markus van Alphen vertaalt de behandelde theorie naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

De vele video’s op de bijhorende website laten de student zien hoe zij de besproken technieken in de praktijk kunnen brengen.

 

Wat is er nieuw in deze tweede druk?

  • inhoudelijk geactualiseerd;
  • nieuwe wetenschappelijke inzichten;
  • meer illustraties;
  • nieuwe hoofdstukken;
  • online begrippentrainer;
  • responsive website voor gebruik op de smartphone en tablet.

 

Psychosociale gespreksvoering is geschikt voor de opleidingen Social Work, Toegepaste psychologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk werk en dienstverlening.                                                                                        

                                                              

cover20-03-2019

ISBN 9789024425099

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 364 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Social Work
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie

Met Psychosociale gespreksvoering leren studenten observatief naar cliënten te luisteren. Bij deze gesprekstechniek stemt de (toekomstig) psychosociale hulpverlener zijn communicatie af op de reacties van de cliënt. De hulpverlener kan op deze integratieve manier van werken, waarin empowerment een sleutelrol speelt, sneller en effectiever leren luisteren.

 

Toepasbare strategieën voor in de praktijk

Auteur Markus van Alphen vertaalt de behandelde theorie naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.

De vele video’s op de bijhorende website laten de student zien hoe zij de besproken technieken in de praktijk kunnen brengen.

 

Wat is er nieuw in deze tweede druk?

  • inhoudelijk geactualiseerd;
  • nieuwe wetenschappelijke inzichten;
  • meer illustraties;
  • nieuwe hoofdstukken;
  • online begrippentrainer;
  • responsive website voor gebruik op de smartphone en tablet.

 

Psychosociale gespreksvoering is geschikt voor de opleidingen Social Work, Toegepaste psychologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk werk en dienstverlening.                                                                                        

                                                              

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.