Kwaliteitsmanagement (vierde druk)

Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg

Bernadette van Pampus

Boek
Kwaliteitsmanagement (vierde druk)
cover25-04-2019

ISBN 9789024426881

Druk 4 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Logistiek
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management

Kwaliteitsmanagement is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.

 

Positief veranderingsproces middels kwaliteitszorg

Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn.               

In tien hoofstukken komen onderwerpen aan bod als bewustwording, richting, proces managen, auditing, het INK-managementmodel, ISO 9000 en certificatie.

Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht.

 

Wat is er nieuw in deze vierde druk?

  • Aansluiting bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement.
  • Beschrijving van de nieuwe ISO 9001 norm (onder andere High Level Structure).
  • Voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector. 

 

Doelgroep

Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs én voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

cover25-04-2019

ISBN 9789024426881

Druk 4 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Logistiek
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management

Kwaliteitsmanagement is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.

 

Positief veranderingsproces middels kwaliteitszorg

Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn.               

In tien hoofstukken komen onderwerpen aan bod als bewustwording, richting, proces managen, auditing, het INK-managementmodel, ISO 9000 en certificatie.

Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht.

 

Wat is er nieuw in deze vierde druk?

  • Aansluiting bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement.
  • Beschrijving van de nieuwe ISO 9001 norm (onder andere High Level Structure).
  • Voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector. 

 

Doelgroep

Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs én voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.