De media-explosie

Trends en issues in media en communicatie

Peter 't Lam, David Huijzer, Henri Spijkerboer, Kees van Wijk

Boek
De media-explosie
cover01-03-2022

ISBN 9789024443437

Druk 6 | Boom uitgevers Amsterdam | 416 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Media & Entertainment Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Journalistiek

Digitalisering heeft het medialandschap zo drastisch en razendsnel veranderd dat we kunnen spreken van een ware media-explosie. De media hebben een ongekende invloed op ons leven. Dat roept allerlei vragen op over de menselijke omgang met media en communicatie. Dit standaardwerk geeft toekomstige en beginnende communicatieprofessionals kennis, inzicht en stof tot nadenken rond dit actuele thema.

 

Inhoud

In het eerste deel staan de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op verschillende heersende media-theorieën. Het derde en laatste deel gaat over de toekomst van de media. Alle belangrijke vragen over de media passeren in het boek de revue. Vragen zoals Hoe kunnen we de snel veranderende mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en kwesties in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen? Welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? En welke ontwikkelingen kunnen we in de toekomst nog verwachten?

 

Nieuw

Deze zesde, herziene uitgave bevat een nieuw, inleidend hoofdstuk waarin het huidige medialandschap wordt geschetst. Uitgangspunt is de (toekomstige) communicatieprofessional, waardoor het boek nog beter aansluit op de praktijk. Verder is er in deze uitgave meer aandacht voor mediawijsheid en sociale media en voor nieuwe theorievorming over onder andere mediaorganisaties, participatie en interactie, media- en contentstrategie en trendwatching. Ook komen de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie uitgebreid aan bod. De cases en praktijkvoorbeelden zijn volledig geactualiseerd en de vormgeving van het boek is verbeterd. Voor meer informatie bekijk de factsheet.

cover01-03-2022

ISBN 9789024443437

Druk 6 | Boom uitgevers Amsterdam | 416 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Media & Entertainment Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Journalistiek

Digitalisering heeft het medialandschap zo drastisch en razendsnel veranderd dat we kunnen spreken van een ware media-explosie. De media hebben een ongekende invloed op ons leven. Dat roept allerlei vragen op over de menselijke omgang met media en communicatie. Dit standaardwerk geeft toekomstige en beginnende communicatieprofessionals kennis, inzicht en stof tot nadenken rond dit actuele thema.

 

Inhoud

In het eerste deel staan de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op verschillende heersende media-theorieën. Het derde en laatste deel gaat over de toekomst van de media. Alle belangrijke vragen over de media passeren in het boek de revue. Vragen zoals Hoe kunnen we de snel veranderende mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en kwesties in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen? Welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? En welke ontwikkelingen kunnen we in de toekomst nog verwachten?

 

Nieuw

Deze zesde, herziene uitgave bevat een nieuw, inleidend hoofdstuk waarin het huidige medialandschap wordt geschetst. Uitgangspunt is de (toekomstige) communicatieprofessional, waardoor het boek nog beter aansluit op de praktijk. Verder is er in deze uitgave meer aandacht voor mediawijsheid en sociale media en voor nieuwe theorievorming over onder andere mediaorganisaties, participatie en interactie, media- en contentstrategie en trendwatching. Ook komen de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie uitgebreid aan bod. De cases en praktijkvoorbeelden zijn volledig geactualiseerd en de vormgeving van het boek is verbeterd. Voor meer informatie bekijk de factsheet.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.