Mediaplanning

Babs van Teylingen - Geerlings

Boek
Mediaplanning
cover14-12-2010

ISBN 9789047301530

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 236 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Marketing en sales
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel.

In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en ter inspiratie is het boek verrijkt met relevante artikelen en citaten. Daarnaast is een aantal mediacases uit de recente praktijk ter illustratie opgenomen. Het boek is aangevuld met handige checklists die niet alleen voor studenten, maar zeker ook voor docenten en bedrijfsleven goed bruikbaar zijn.

Inclusief website
Op www.mediaplanning.boom.nl vind je aanvullende informatie .

cover14-12-2010

ISBN 9789047301530

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 236 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Marketing en sales
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel.

In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en ter inspiratie is het boek verrijkt met relevante artikelen en citaten. Daarnaast is een aantal mediacases uit de recente praktijk ter illustratie opgenomen. Het boek is aangevuld met handige checklists die niet alleen voor studenten, maar zeker ook voor docenten en bedrijfsleven goed bruikbaar zijn.

Inclusief website
Op www.mediaplanning.boom.nl vind je aanvullende informatie .

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.