Communicatie managen

Brigitte Hemming

Boek
Communicatie managen
cover16-11-2004

ISBN 9789053529140

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 231 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Voor elke professionele organisatie is communicatie, als instrument waarmee de organisatiedoelen te bereiken zijn, vergelijkbaar met beleidsvelden als financiën, P&O en marketing. Als (toekomstig) communicatiemanager treed je op als manager en adviseur. Je levert een bijdrage aan de organisatiestrategie. Je ontwikkelt strategisch communicatiebeleid, je brengt en houdt partijen bij elkaar door ze met elkaar in gesprek te brengen tot ze op een lijn zitten. Je stimuleert dialogen en onderhandelt met relevante partijen over beleidskeuzes. Bij het monitoren van kritische geluiden ten aanzien van de eigen organisatie – issuemanagement – maak je de juiste keuzen waardoor de organisatie haar publieke legitimiteit behoudt. Tegelijkertijd voel je je verantwoordelijk voor een kwalitatief goede implementatie van het communicatiebeleid in de operationele fase. 

Communicatie managen geeft naast theorie over communicatiemanagement voorbeelden uit de praktijk die de communicatieproblematiek zichtbaar maken.

Aan de hand van casussen wordt de praktische kant van het communicatiemanagement belicht. Bovendien geeft de auteur praktische tips op grond waarvan de communicatiemanager effectief en efficiënt kan (leren) optreden.

cover16-11-2004

ISBN 9789053529140

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 231 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Voor elke professionele organisatie is communicatie, als instrument waarmee de organisatiedoelen te bereiken zijn, vergelijkbaar met beleidsvelden als financiën, P&O en marketing. Als (toekomstig) communicatiemanager treed je op als manager en adviseur. Je levert een bijdrage aan de organisatiestrategie. Je ontwikkelt strategisch communicatiebeleid, je brengt en houdt partijen bij elkaar door ze met elkaar in gesprek te brengen tot ze op een lijn zitten. Je stimuleert dialogen en onderhandelt met relevante partijen over beleidskeuzes. Bij het monitoren van kritische geluiden ten aanzien van de eigen organisatie – issuemanagement – maak je de juiste keuzen waardoor de organisatie haar publieke legitimiteit behoudt. Tegelijkertijd voel je je verantwoordelijk voor een kwalitatief goede implementatie van het communicatiebeleid in de operationele fase. 

Communicatie managen geeft naast theorie over communicatiemanagement voorbeelden uit de praktijk die de communicatieproblematiek zichtbaar maken.

Aan de hand van casussen wordt de praktische kant van het communicatiemanagement belicht. Bovendien geeft de auteur praktische tips op grond waarvan de communicatiemanager effectief en efficiënt kan (leren) optreden.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.