Wat is goed onderwijs? Bijdragen uit de onderwijssociologie

Ruud Klarus, A. Dieleman

Boek
Wat is goed onderwijs? Bijdragen uit de onderwijssociologie
cover30-06-2008

ISBN 9789059312043

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 176 pagina's

Ruud Klarus, A. Dieleman

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Onderwijs en opvoeding > Opleiding > Opleidingskunde
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering

Wat is goed onderwijs? Deze vraag blijft de gemoederen volop bezig houden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag is er ook geen goed onderwijs. In dit boek vindt u niet ‘de definitieve waarheid’ over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis.

In dit boek, het eerste in een reeks, staan vragen centraal waarop vanuit een sociologische invalshoek antwoorden gegeven worden. Hoe verloopt de interactie in de klas tussen leerlingen en tussen leraren en leerlingen. Wat is er voor nodig om leerlingen te ondersteunen bij hun studiekeuze? Wat speelt er zich af in de wereld tussen school en thuis in de eigen jeugdculturen van leerlingen? Hoe komt het dat leerlingen met een niet-westerse culturele achtergrond meer moeite hebben met hun schoolloopbaan? Hoe wordt een goede aansluiting gevonden tussen onderwijs en arbeid? En niet de minst belangrijke vraag: levert het onderwijs een bijdrage aan het bestendigen of juist aan het verkleinen van sociale ongelijkheid?

cover30-06-2008

ISBN 9789059312043

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 176 pagina's

Ruud Klarus, A. Dieleman

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Onderwijs en opvoeding > Opleiding > Opleidingskunde
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering

Wat is goed onderwijs? Deze vraag blijft de gemoederen volop bezig houden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag is er ook geen goed onderwijs. In dit boek vindt u niet ‘de definitieve waarheid’ over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis.

In dit boek, het eerste in een reeks, staan vragen centraal waarop vanuit een sociologische invalshoek antwoorden gegeven worden. Hoe verloopt de interactie in de klas tussen leerlingen en tussen leraren en leerlingen. Wat is er voor nodig om leerlingen te ondersteunen bij hun studiekeuze? Wat speelt er zich af in de wereld tussen school en thuis in de eigen jeugdculturen van leerlingen? Hoe komt het dat leerlingen met een niet-westerse culturele achtergrond meer moeite hebben met hun schoolloopbaan? Hoe wordt een goede aansluiting gevonden tussen onderwijs en arbeid? En niet de minst belangrijke vraag: levert het onderwijs een bijdrage aan het bestendigen of juist aan het verkleinen van sociale ongelijkheid?

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.