In Leren (en) doceren met digitale leermiddelen in het hoger onderwijs staat het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van cursussen waarin gebruik wordt gemaakt van digitale middelen centraal. Naast algemene informatie over het leren en doceren met digitale middelen gaat dit boek in op competenties die docenten en studenten nodig hebben om goed te kunnen functioneren in een onderwijsomgeving waarin digitale middelen worden gebruikt. In dit boek wordt een gedetailleerd en concreet stappenplan aangereikt voor het ontwerpen, ontwikkelen en evalueren van volledig digitale cursussen en van cursussen waarin digitale middelen worden gebruikt. De informatie in dit boek wordt ondersteund met tipsheets die docenten en onderwijsadviseurs direct kunnen gebruiken bij het vormgeven van digitaal onderwijs.
Leren (en) doceren met digitale leermiddelen in het hoger onderwijs is primair bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs. Het is zowel geschikt voor docenten met veel didactische ervaring als voor docenten in opleiding. Daarnaast biedt dit boek veel bruikbare informatie voor onderwijsadviseurs en docenttrainers op het gebied van e-learning.
In Leren (en) doceren met digitale leermiddelen in het hoger onderwijs staat het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van cursussen waarin gebruik wordt gemaakt van digitale middelen centraal. Naast algemene informatie over het leren en doceren met digitale middelen gaat dit boek in op competenties die docenten en studenten nodig hebben om goed te kunnen functioneren in een onderwijsomgeving waarin digitale middelen worden gebruikt. In dit boek wordt een gedetailleerd en concreet stappenplan aangereikt voor het ontwerpen, ontwikkelen en evalueren van volledig digitale cursussen en van cursussen waarin digitale middelen worden gebruikt. De informatie in dit boek wordt ondersteund met tipsheets die docenten en onderwijsadviseurs direct kunnen gebruiken bij het vormgeven van digitaal onderwijs.
Leren (en) doceren met digitale leermiddelen in het hoger onderwijs is primair bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs. Het is zowel geschikt voor docenten met veel didactische ervaring als voor docenten in opleiding. Daarnaast biedt dit boek veel bruikbare informatie voor onderwijsadviseurs en docenttrainers op het gebied van e-learning.