Kwaliteitsmanagement en draagvlak

Bernadette van Pampus

Boek
Kwaliteitsmanagement en draagvlak
cover27-10-2011

ISBN 9789059316324

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 221 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management

Een kwaliteitsmanagementsysteem invoeren garandeert nog geen succes. Wanneer je een kwaliteitsmanagementsysteem hebt opgezet alleen omdat de klant of de branchevereniging dat eist, blijven voordelen vaak uit. Werken aan kwaliteit is meer dan een systeem opzetten, het betekent continu veranderen. Vaak betekent dit een gedragsverandering en hiervoor heb je draagvlak nodig. Uiteindelijk bepalen de medewerkers het succes van kwaliteitsmanagement. Om succes te behalen is dan ook aandacht nodig voor vier pijlers: visie, aandacht voor de organisatiestructuur en -cultuur, leiderschap en voorbeeldgedrag en interne en externe communicatie. Kwaliteitsmanagement heeft twee kanten: de harde kant is het systeem, de zachte kant gaat over de mensen die ermee werken. Dit boek gaat over de zachte kant.

cover27-10-2011

ISBN 9789059316324

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 221 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management

Een kwaliteitsmanagementsysteem invoeren garandeert nog geen succes. Wanneer je een kwaliteitsmanagementsysteem hebt opgezet alleen omdat de klant of de branchevereniging dat eist, blijven voordelen vaak uit. Werken aan kwaliteit is meer dan een systeem opzetten, het betekent continu veranderen. Vaak betekent dit een gedragsverandering en hiervoor heb je draagvlak nodig. Uiteindelijk bepalen de medewerkers het succes van kwaliteitsmanagement. Om succes te behalen is dan ook aandacht nodig voor vier pijlers: visie, aandacht voor de organisatiestructuur en -cultuur, leiderschap en voorbeeldgedrag en interne en externe communicatie. Kwaliteitsmanagement heeft twee kanten: de harde kant is het systeem, de zachte kant gaat over de mensen die ermee werken. Dit boek gaat over de zachte kant.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.