Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk

Kees Buijs

Boek
Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk
cover30-05-2011

ISBN 9789059316850

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 347 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Journalistiek
Economie en management

Iedereen heeft wel een mening over de kwaliteit van journalistiek en media: lezers, kijkers, luisteraars, internetters, mensen die gewild of ongewild in het nieuws komen, communicatie- en mediawetenschappers en uiteraard degenen die hun brood verdienen met of aan journalistiek. Binnen en buiten de beroepsgroep maken velen zich zorgen over ontwikkelingen die de kwaliteit onder druk zetten. Maar over wát goede journalistiek is, wordt verschillend gedacht en geschreven.
In Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk brengt journalist en socioloog Kees Buijs de uiteenlopende opvattingen in kaart en zet deze in historisch en internationaal perspectief. Hij laat zien dat opvattingen over goede journalistiek nauw samenhangen met clusters van beroepswaarden, normen en deugden waaraan journalisten en redacties zeggen te hechten. Nu de werkwijze en de omgeving van de redacties in het crossmediale tijdperk sterk veranderen, rijst de vraag hoe de journalistieke kwaliteit bewaakt blijft.

cover30-05-2011

ISBN 9789059316850

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 347 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Journalistiek
Economie en management

Iedereen heeft wel een mening over de kwaliteit van journalistiek en media: lezers, kijkers, luisteraars, internetters, mensen die gewild of ongewild in het nieuws komen, communicatie- en mediawetenschappers en uiteraard degenen die hun brood verdienen met of aan journalistiek. Binnen en buiten de beroepsgroep maken velen zich zorgen over ontwikkelingen die de kwaliteit onder druk zetten. Maar over wát goede journalistiek is, wordt verschillend gedacht en geschreven.
In Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk brengt journalist en socioloog Kees Buijs de uiteenlopende opvattingen in kaart en zet deze in historisch en internationaal perspectief. Hij laat zien dat opvattingen over goede journalistiek nauw samenhangen met clusters van beroepswaarden, normen en deugden waaraan journalisten en redacties zeggen te hechten. Nu de werkwijze en de omgeving van de redacties in het crossmediale tijdperk sterk veranderen, rijst de vraag hoe de journalistieke kwaliteit bewaakt blijft.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.