Presenteren van onderzoek

Brigitte Hertz

Boek
Presenteren van onderzoek
cover17-05-2011

ISBN 9789059316904

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 147 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Onderzoek > Algemene onderzoeksvaardigheden
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

De meeste mensen zijn nerveus als ze voor een publiek moeten spreken en kiezen er veiligheidshalve voor om dicht bij de schriftelijke weergave van hun onderzoek te blijven. Ze zetten de structuur van het verhaal op PowerPoint-dia´s en presenteren het puntsgewijs. Overtuigende presentaties komen echter niet uit de laptop, maar uit jezelf.
Een mondelinge presentatie is heel wat anders dan een onderzoeksverslag en vraagt om een heel andere benadering. De manier waarop je voor de zaal staat, je enthousiasme voor het onderwerp en het tussentijdse contact met je publiek zorgen ervoor dat je de aandacht krijgt en houdt.

Presenteren van onderzoek
legt uit hoe je je verhaal het beste kunt afstemmen op je  luisteraars, welke structuur je kunt kiezen en hoe je kunt werken aan je stem en houding. Het laat zien hoe je een presentatie kunt ondersteunen met mooie beelden en hoe je je nervositeit de baas kunt worden. Het biedt ten slotte een praktisch stappenplan en  oefeningen om mee aan de slag te gaan.

‘Het boek staat zo vol met goede raad dat het de moeite waard is het bij elke nieuwe presentatie weer eens in te kijken. (...) Als het aan Hertz ligt, gaan we presenteren leuk vinden en krijgt het publiek veel boeiende verhalen.’
Yvonne Philippa, InAxis, Commissie Innovatie Openbaar Bestuur, www.communicatie.com, juli 2005, Beroepsvereniging voor Communicatie.

cover17-05-2011

ISBN 9789059316904

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 147 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Onderzoek > Algemene onderzoeksvaardigheden
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

De meeste mensen zijn nerveus als ze voor een publiek moeten spreken en kiezen er veiligheidshalve voor om dicht bij de schriftelijke weergave van hun onderzoek te blijven. Ze zetten de structuur van het verhaal op PowerPoint-dia´s en presenteren het puntsgewijs. Overtuigende presentaties komen echter niet uit de laptop, maar uit jezelf.
Een mondelinge presentatie is heel wat anders dan een onderzoeksverslag en vraagt om een heel andere benadering. De manier waarop je voor de zaal staat, je enthousiasme voor het onderwerp en het tussentijdse contact met je publiek zorgen ervoor dat je de aandacht krijgt en houdt.

Presenteren van onderzoek
legt uit hoe je je verhaal het beste kunt afstemmen op je  luisteraars, welke structuur je kunt kiezen en hoe je kunt werken aan je stem en houding. Het laat zien hoe je een presentatie kunt ondersteunen met mooie beelden en hoe je je nervositeit de baas kunt worden. Het biedt ten slotte een praktisch stappenplan en  oefeningen om mee aan de slag te gaan.

‘Het boek staat zo vol met goede raad dat het de moeite waard is het bij elke nieuwe presentatie weer eens in te kijken. (...) Als het aan Hertz ligt, gaan we presenteren leuk vinden en krijgt het publiek veel boeiende verhalen.’
Yvonne Philippa, InAxis, Commissie Innovatie Openbaar Bestuur, www.communicatie.com, juli 2005, Beroepsvereniging voor Communicatie.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.