Mediapsychologie

Ard Heuvelman, Bob Fennis, Oscar Peters

Boek
Mediapsychologie
cover21-07-2011

ISBN 9789059317116

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 202 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Mens en maatschappij
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

In onze moderne informatiesamenleving worden wij omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Deze geheel herziene en geactualiseerde derde druk biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. In twaalf hoofdstukken worden het domein van de mediapsychologie, de wetenschappelijke methode en een aantal psychologische processen behandeld die een belangrijke rol spelen bij de invloed van media op ons denken, onze gevoelens en ons handelen. Mediapsychologie is verplichte kost voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media.

cover21-07-2011

ISBN 9789059317116

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 202 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Mens en maatschappij
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

In onze moderne informatiesamenleving worden wij omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Deze geheel herziene en geactualiseerde derde druk biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. In twaalf hoofdstukken worden het domein van de mediapsychologie, de wetenschappelijke methode en een aantal psychologische processen behandeld die een belangrijke rol spelen bij de invloed van media op ons denken, onze gevoelens en ons handelen. Mediapsychologie is verplichte kost voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.