Accountability van communicatiebeleid

Communicatiekwaliteit meten met de balanced scorecard

Marieta Vos, Henny Schoemaker

Boek
Accountability van communicatiebeleid
cover15-04-2012

ISBN 9789059318236

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 140 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Communicatiekundigen moeten verantwoorden wat de meerwaarde is van communicatie en in hoeverre communicatie bijdraagt aan het organisatiebeleid. Daarom is het belangrijk de kwaliteit van het communicatiebeleid meetbaar te maken. Accountability van communicatiebeleid reikt een methode aan om de kwaliteit van het communicatiebeleid in organisaties te meten, gebaseerd op de ‘balance scorecard’. Dit is een instrument dat de kwaliteit van de communicatie meet en impulsen geeft voor verbetering hiervan. Deze balanced scorecard voor communicatie kunt u in de praktijk toespitsen op de eigen organisatie. Het instrument is niet slechts bedoeld als een momentopname, maar biedt u een doorgaand proces van kwaliteitszorg. Wanneer de balance scorecard op deze manier wordt ingezet, bevordert dit instrument een systematische vernieuwing en professionalisering van het communicatiemanagement. Accountability van communicatiebeleid is bedoeld voor communicatiekundigen, managers en communicatiestudenten.

cover15-04-2012

ISBN 9789059318236

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 140 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Communicatiekundigen moeten verantwoorden wat de meerwaarde is van communicatie en in hoeverre communicatie bijdraagt aan het organisatiebeleid. Daarom is het belangrijk de kwaliteit van het communicatiebeleid meetbaar te maken. Accountability van communicatiebeleid reikt een methode aan om de kwaliteit van het communicatiebeleid in organisaties te meten, gebaseerd op de ‘balance scorecard’. Dit is een instrument dat de kwaliteit van de communicatie meet en impulsen geeft voor verbetering hiervan. Deze balanced scorecard voor communicatie kunt u in de praktijk toespitsen op de eigen organisatie. Het instrument is niet slechts bedoeld als een momentopname, maar biedt u een doorgaand proces van kwaliteitszorg. Wanneer de balance scorecard op deze manier wordt ingezet, bevordert dit instrument een systematische vernieuwing en professionalisering van het communicatiemanagement. Accountability van communicatiebeleid is bedoeld voor communicatiekundigen, managers en communicatiestudenten.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.