Communicatiekragt

Wat managers, bestuurders en beleidsmedewerkers van communicatie mogen verwachten

Loes Hekkens, Fia Sanders, Bert Pol

Boek
Communicatiekragt
cover04-08-2012

ISBN 9789059318564

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 106 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Gezondheidsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Mens en maatschappij
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Communicatiekragt? Dat schrijf je toch met ‘ch’? In de titel van dit boek maken de schrijvers gebruik van het psychologisch mechanisme disrupt then reframe. Deze ‘schrijffout’ haalt mensen uit hun routine of automatisme en zet hen daarna op het gewenste spoor, namelijk het lezen van dit boek over communicatie.
Dit is slechts één van de vele psychologische mechanismen uit de gedragswetenschappen waarmee het gedrag van stakeholders beïnvloed kan worden. Wetenschappen als de sociale psychologie vormen daarmee een belangrijke basis voor de communicatiestrategieën van een organisatie. De schrijvers tonen in Communicatiekragt aan hoe je met de inzichten uit de gedragswetenschappen een grote verbeterslag kunt maken voor communicatie én beleid. Beleid gaat immers vooral over het veranderen van gedrag van stakeholders.
Dit prettig leesbare boek is geschreven voor managers, bestuurders en beleidsmedewerkers bij de overheid, of voor mensen in opleiding. Het laat zien hoe communicatie effectiever ingezet kan worden om beleidsdoelen te halen. Communicatiekragt maakt duidelijk dat een communicatiestrategie veel meer kan zijn dan de plichtmatige opsomming van communicatiemiddelen. Aan de hand van voorbeelden en praktijkcases laten de auteurs zien hoe je tot een goede communicatiestrategie komt op basis van de gedragswetenschappen. Communicatiekragt helpt de lezer om beter gebruik te maken van deze expertise van communicatieprofessionals. 

“Met dit boek in handen kunt u al in het begin van een beleidsproces realistisch inschatten wat u van het instrument communicatie mag verwachten. Gebruik het in uw voordeel!”
Annemarie Jorritsma, burgemeester Almere en voorzitter vng

cover04-08-2012

ISBN 9789059318564

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 106 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Gezondheidsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Economie en management > Mens en maatschappij
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Communicatiekragt? Dat schrijf je toch met ‘ch’? In de titel van dit boek maken de schrijvers gebruik van het psychologisch mechanisme disrupt then reframe. Deze ‘schrijffout’ haalt mensen uit hun routine of automatisme en zet hen daarna op het gewenste spoor, namelijk het lezen van dit boek over communicatie.
Dit is slechts één van de vele psychologische mechanismen uit de gedragswetenschappen waarmee het gedrag van stakeholders beïnvloed kan worden. Wetenschappen als de sociale psychologie vormen daarmee een belangrijke basis voor de communicatiestrategieën van een organisatie. De schrijvers tonen in Communicatiekragt aan hoe je met de inzichten uit de gedragswetenschappen een grote verbeterslag kunt maken voor communicatie én beleid. Beleid gaat immers vooral over het veranderen van gedrag van stakeholders.
Dit prettig leesbare boek is geschreven voor managers, bestuurders en beleidsmedewerkers bij de overheid, of voor mensen in opleiding. Het laat zien hoe communicatie effectiever ingezet kan worden om beleidsdoelen te halen. Communicatiekragt maakt duidelijk dat een communicatiestrategie veel meer kan zijn dan de plichtmatige opsomming van communicatiemiddelen. Aan de hand van voorbeelden en praktijkcases laten de auteurs zien hoe je tot een goede communicatiestrategie komt op basis van de gedragswetenschappen. Communicatiekragt helpt de lezer om beter gebruik te maken van deze expertise van communicatieprofessionals. 

“Met dit boek in handen kunt u al in het begin van een beleidsproces realistisch inschatten wat u van het instrument communicatie mag verwachten. Gebruik het in uw voordeel!”
Annemarie Jorritsma, burgemeester Almere en voorzitter vng

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.