Communicatieleer

Een inleiding

Frank Oomkes

Boek
Communicatieleer
cover16-08-2013

ISBN 9789059319325

Druk 9 | Boom uitgevers Amsterdam | 552 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend is voor ons bestaan, is het zeker nuttig om méér te weten van wetten, regels en patronen van communicatie.
Veel onderwerpen komen aan de orde: principes en modellen van communicatie, lichaamstaal, communicatiepatronen, interculturele communicatie en cultuurschok, communicatie in groepen, communicatie van enkeling tot groep en de werking en uitwerking van massacommunicatie. Hoewel veel onderzoek verwerkt is om tot verantwoorde uitspraken te kunnen komen, is de stijl persoonlijk, toegankelijk en worden veel voorbeelden uit het dagelijks leven gegeven. Deze negende druk van Communicatieleer is volledig herzien. Met name de nieuwe communicatieontwikkelingen (informatie- en communicatietechnologie) krijgen ruime aandacht.

Dit leerboek is bestemd voor een ieder die belangstelling heeft voor menselijke communicatie: voor studenten in het hoger beroepsonderwijs of de universiteit en voor communicatieprofessionals in de praktijk.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige druk
Deze negende druk is geheel geactualiseerd en de inzichten op communicatiegebieden die in snelle ontwikkeling zijn, vooral op het terrein van de 'nieuwe media', zijn waar nodig aangepast.

cover16-08-2013

ISBN 9789059319325

Druk 9 | Boom uitgevers Amsterdam | 552 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend is voor ons bestaan, is het zeker nuttig om méér te weten van wetten, regels en patronen van communicatie.
Veel onderwerpen komen aan de orde: principes en modellen van communicatie, lichaamstaal, communicatiepatronen, interculturele communicatie en cultuurschok, communicatie in groepen, communicatie van enkeling tot groep en de werking en uitwerking van massacommunicatie. Hoewel veel onderzoek verwerkt is om tot verantwoorde uitspraken te kunnen komen, is de stijl persoonlijk, toegankelijk en worden veel voorbeelden uit het dagelijks leven gegeven. Deze negende druk van Communicatieleer is volledig herzien. Met name de nieuwe communicatieontwikkelingen (informatie- en communicatietechnologie) krijgen ruime aandacht.

Dit leerboek is bestemd voor een ieder die belangstelling heeft voor menselijke communicatie: voor studenten in het hoger beroepsonderwijs of de universiteit en voor communicatieprofessionals in de praktijk.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige druk
Deze negende druk is geheel geactualiseerd en de inzichten op communicatiegebieden die in snelle ontwikkeling zijn, vooral op het terrein van de 'nieuwe media', zijn waar nodig aangepast.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.