Statistiek voor de psychologie, deel 2

Toetsen voor twee gemiddelden en toetsingstheorie

Jules Ellis

Boek
Statistiek voor de psychologie, deel 2
cover06-03-2014

ISBN 9789059319738

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 292 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Statistiek voor de psychologie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie
Onderzoek > Statistiek

Statistiek is voor veel studenten psychologie een struikelblok in hun studie. Deze inleidende serie Statistiek voor de psychologie presenteert de stof daarom zo toegankelijk mogelijk: in een strakke didactische structuur, zonder een overdaad aan formules en voorzien van vele voorbeelden en opgaven.
De inleidingen bereiden je voor op het doen van zelfstandig onderzoek, zoals dat nodig is voor het schrijven van een scriptie of artikel.
Daarnaast leer je zelfstandig wetenschappelijke artikelen en rapporten te lezen en te begrijpen. De serie beperkt zich tot het adequaat leren analyseren, interpreteren en rapporteren van data, gegeven een bepaalde vraagstelling.
Je wordt gestimuleerd zelf actief met de leerstof om te gaan, uitgaande van de gedachte dat zelf doen de beste manier is om je de vereiste vaardigheden eigen te maken. Daarom zijn in de boeken vele opgaven opgenomen.

Deel 2 behandelt de volgende onderwerpen:
• Elementair rapport van verschil in gemiddelden
• Datadesign
• Mate van controle
• De hypothesen
• De analyseprocedure
• Analyse van within-subjectdesign: t-toets voor gekoppelde paren
• Analyse van between-subjectdesign: toets voor onafhankelijke steekproeven
• Mixed designs en hun analyse
• Visualisteren: de t-toets voor onafhankelijke steekproeven
• De intuïtieve psycholoog en causaliteit
• De steekproevenverdeling van het gemiddelde
• De steekproevenverdeling van t
• Algemene toetsingstheorie

Voor deze derde druk zijn wijzigingen in de tekst en in berekeningen doorgevoerd.

cover06-03-2014

ISBN 9789059319738

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 292 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Statistiek voor de psychologie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Toegepaste psychologie
Onderzoek > Statistiek

Statistiek is voor veel studenten psychologie een struikelblok in hun studie. Deze inleidende serie Statistiek voor de psychologie presenteert de stof daarom zo toegankelijk mogelijk: in een strakke didactische structuur, zonder een overdaad aan formules en voorzien van vele voorbeelden en opgaven.
De inleidingen bereiden je voor op het doen van zelfstandig onderzoek, zoals dat nodig is voor het schrijven van een scriptie of artikel.
Daarnaast leer je zelfstandig wetenschappelijke artikelen en rapporten te lezen en te begrijpen. De serie beperkt zich tot het adequaat leren analyseren, interpreteren en rapporteren van data, gegeven een bepaalde vraagstelling.
Je wordt gestimuleerd zelf actief met de leerstof om te gaan, uitgaande van de gedachte dat zelf doen de beste manier is om je de vereiste vaardigheden eigen te maken. Daarom zijn in de boeken vele opgaven opgenomen.

Deel 2 behandelt de volgende onderwerpen:
• Elementair rapport van verschil in gemiddelden
• Datadesign
• Mate van controle
• De hypothesen
• De analyseprocedure
• Analyse van within-subjectdesign: t-toets voor gekoppelde paren
• Analyse van between-subjectdesign: toets voor onafhankelijke steekproeven
• Mixed designs en hun analyse
• Visualisteren: de t-toets voor onafhankelijke steekproeven
• De intuïtieve psycholoog en causaliteit
• De steekproevenverdeling van het gemiddelde
• De steekproevenverdeling van t
• Algemene toetsingstheorie

Voor deze derde druk zijn wijzigingen in de tekst en in berekeningen doorgevoerd.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.