Media-advies voor het MKB

Mieke Nauta, Ad Molenaar

Boek
Media-advies voor het MKB
cover15-08-2013

ISBN 9789059319967

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 220 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen te maken om hun doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. Het stappenplan is gebaseerd op de PDCA-cyclus (plan-do-check-act), waarmee het mediaplanningsproces – van planning en uitvoering tot evaluatie – wordt doorlopen. Uit het enorme aanbod mogelijke media word je zo geleid naar een afgewogen mediamix, waarbij de kosten en baten van de media-inspanning zo goed mogelijk in beeld worden gebracht.

De cases richten zich op het MKB. Daar zijn de mediabudgetten meestal beperkt en moeten ondernemers scherpe keuzes maken. Op welke wijze kunnen de campagnedoelstellingen het beste worden gerealiseerd? Offline, online, of een combinatie van beide? Actuele praktijkvoorbeelden verhelderen de keuzemogelijkheden en geven een onderbouwing met mediabereikcijfers, gegevens uit databases en dergelijke. Drie uitgebreide bedrijfscases illustreren hoe een praktisch media-advies met behulp van het stappenplan tot stand komt. Het boek bevat een handzame begrippenlijst.

cover15-08-2013

ISBN 9789059319967

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 220 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen te maken om hun doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. Het stappenplan is gebaseerd op de PDCA-cyclus (plan-do-check-act), waarmee het mediaplanningsproces – van planning en uitvoering tot evaluatie – wordt doorlopen. Uit het enorme aanbod mogelijke media word je zo geleid naar een afgewogen mediamix, waarbij de kosten en baten van de media-inspanning zo goed mogelijk in beeld worden gebracht.

De cases richten zich op het MKB. Daar zijn de mediabudgetten meestal beperkt en moeten ondernemers scherpe keuzes maken. Op welke wijze kunnen de campagnedoelstellingen het beste worden gerealiseerd? Offline, online, of een combinatie van beide? Actuele praktijkvoorbeelden verhelderen de keuzemogelijkheden en geven een onderbouwing met mediabereikcijfers, gegevens uit databases en dergelijke. Drie uitgebreide bedrijfscases illustreren hoe een praktisch media-advies met behulp van het stappenplan tot stand komt. Het boek bevat een handzame begrippenlijst.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.