Communicatie en ethiek

R. van Es

Boek
Communicatie en ethiek
cover24-11-2004

ISBN 9789085060017

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 263 pagina's

R. Es

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Toerisme & Vrijetijdsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Organisaties bepalen voor een groot deel het maatschappelijk verkeer en zetten daarbij ook moreel de toon, waarbij organisaties elkaar in toenemende mate beïnvloeden. Bedrijven luisteren steeds beter naar de opvattingen van consumenten en issuegroepen. Overheden ontwikkelen nieuw beleid in overleg met burgers en actiegroepen. Politieke partijen houden nadrukkelijk rekening met de massamedia. En massamedia vinden steeds vaker dat zij zelf een mening moeten hebben over datgene wat overheden, bedrijven en actiegroepen doen. Bovengronds wil men van alles politiek-juridisch regelen, en ondergronds bloeit de anarchie op internet.

In Communicatie en ethiek nemen de auteurs het standpunt in dat organisaties mede verantwoordelijk zijn voor het behoud of de ontwikkeling van publieke belangen en waarden. Op welke wijze leggen organisaties daarover publieke verantwoording af? Wat kan de ethiek ons bieden aan inzichten en instrumenten?Het boek bevat veel cases uit het bedrijfsleven, non-profitorganisaties, politiek en media.

cover24-11-2004

ISBN 9789085060017

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 263 pagina's

R. Es

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Toerisme & Vrijetijdsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Organisaties bepalen voor een groot deel het maatschappelijk verkeer en zetten daarbij ook moreel de toon, waarbij organisaties elkaar in toenemende mate beïnvloeden. Bedrijven luisteren steeds beter naar de opvattingen van consumenten en issuegroepen. Overheden ontwikkelen nieuw beleid in overleg met burgers en actiegroepen. Politieke partijen houden nadrukkelijk rekening met de massamedia. En massamedia vinden steeds vaker dat zij zelf een mening moeten hebben over datgene wat overheden, bedrijven en actiegroepen doen. Bovengronds wil men van alles politiek-juridisch regelen, en ondergronds bloeit de anarchie op internet.

In Communicatie en ethiek nemen de auteurs het standpunt in dat organisaties mede verantwoordelijk zijn voor het behoud of de ontwikkeling van publieke belangen en waarden. Op welke wijze leggen organisaties daarover publieke verantwoording af? Wat kan de ethiek ons bieden aan inzichten en instrumenten?Het boek bevat veel cases uit het bedrijfsleven, non-profitorganisaties, politiek en media.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.