Communicatiekunde

Inleiding tot het beroep van communicatiekundige

Désirée van Osch, Arno van Doorn

Boek
Communicatiekunde
cover24-11-2006

ISBN 9789085060024

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 448 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

In Communicatiekunde wordt de diversiteit van het vak communicatiekunde uitgebreid belicht en geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en casussen uit het werkveld.

Aan de orde komen: communicatiegereedschap en niveau's, organisationele en interne communicatie, en communicatie-onderzoek en beroepsethiek. Ook is er aandacht voor communicatie bij profit en non profit organisaties, overheidscommunicatie en de pers. De beroepspraktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

De belangrijkste theorieën op het gebied van de communicatie passeren de revue, maar het gaat daarbij steeds om de betekenis voor die dagelijkse praktijk. De toekomstige communicatiedeskundige krijgt zo instrumenten aangereikt om het communicatiebeleid van een organisatie richting en vorm te geven.

cover24-11-2006

ISBN 9789085060024

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 448 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

In Communicatiekunde wordt de diversiteit van het vak communicatiekunde uitgebreid belicht en geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en casussen uit het werkveld.

Aan de orde komen: communicatiegereedschap en niveau's, organisationele en interne communicatie, en communicatie-onderzoek en beroepsethiek. Ook is er aandacht voor communicatie bij profit en non profit organisaties, overheidscommunicatie en de pers. De beroepspraktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

De belangrijkste theorieën op het gebied van de communicatie passeren de revue, maar het gaat daarbij steeds om de betekenis voor die dagelijkse praktijk. De toekomstige communicatiedeskundige krijgt zo instrumenten aangereikt om het communicatiebeleid van een organisatie richting en vorm te geven.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.