Toegepast communicatieonderzoek

Greet van der Kaap

Boek
Toegepast communicatieonderzoek
cover01-08-2006

ISBN 9789085062172

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Niet alleen tijdens je opleiding maar ook in je latere beroepspraktijk heb je als communicatiekundige te maken met onderzoek. Je moet soms zelf onderzoek doen, onderzoek uitbesteden of beoordelen of onderzoek nuttig is en goed is utigevoerd. In dit boek komt deze competentie aan bod. Per hoofdstuk worden deelcompetenties besproken, van het herkennen en analyseren van een communicatieprobleem en het definiëren van een onderzoeksvraag, tot het analyseren en begeleiden en uitbesteden van complex onderzoek.

Wanneer je onderzoek gaat doen wil je het liefst zo snel mogelijk aan de slag: een vragenlijst maken en mensen interviewen. Hiermee ga je echter voorbij aan een paar belangrijke stappen. Het is, bijvoorbeeld, nog maar de vraag of bij het probleem wat je gaat onderzoeken wel een vragenlijst hoort. Onderzoek doen begint met het maken van een onderzoeksopzet en daarbij horen talloze andere keuzes.

In Toegepast communicatieonderzoek worden deze aan de hand van praktijkvoorbeelden beschreven. Het uitgangspunt is hierbij steeds toegepast communicatieonderzoek: het onderzoek staat ten minste ten dienste van de oplossing van een communicatieprobleem.

cover01-08-2006

ISBN 9789085062172

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Niet alleen tijdens je opleiding maar ook in je latere beroepspraktijk heb je als communicatiekundige te maken met onderzoek. Je moet soms zelf onderzoek doen, onderzoek uitbesteden of beoordelen of onderzoek nuttig is en goed is utigevoerd. In dit boek komt deze competentie aan bod. Per hoofdstuk worden deelcompetenties besproken, van het herkennen en analyseren van een communicatieprobleem en het definiëren van een onderzoeksvraag, tot het analyseren en begeleiden en uitbesteden van complex onderzoek.

Wanneer je onderzoek gaat doen wil je het liefst zo snel mogelijk aan de slag: een vragenlijst maken en mensen interviewen. Hiermee ga je echter voorbij aan een paar belangrijke stappen. Het is, bijvoorbeeld, nog maar de vraag of bij het probleem wat je gaat onderzoeken wel een vragenlijst hoort. Onderzoek doen begint met het maken van een onderzoeksopzet en daarbij horen talloze andere keuzes.

In Toegepast communicatieonderzoek worden deze aan de hand van praktijkvoorbeelden beschreven. Het uitgangspunt is hierbij steeds toegepast communicatieonderzoek: het onderzoek staat ten minste ten dienste van de oplossing van een communicatieprobleem.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.