Werving en selectie

De praktijk van strategisch recruitment

Margriet Guiver-Freeman, Ellen de Jong

Boek
Werving en selectie
cover02-06-2016

ISBN 9789089538154

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 140 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management

Recruitment (werving en selectie) is de laatste jaren enorm veranderd. De opkomst van sociale media speelt daarbij een belangrijke rol. In plaats van sollicitatiebrieven met volzinnen als: ‘Naar aanleiding van uw advertentie, doe ik u hierbij mijn curriculum vitae toekomen’ wordt tegenwoordig een vlot videootje gestuurd via Whatsapp. Ook het denken over werk en functies – en daarmee over werkgevers en solliciteren – is heel anders geworden. Kandidaten voor een functie wachten niet af wat de werkgever biedt, maar stellen zelf eisen. Ze zijn niet meer bereid om 60 uur per week te werken, maar zoeken zingeving en een goede balans tussen werk en privé. Ook stappen ze gemakkelijker over naar een andere werkgever of beginnen voor zichzelf.


Deze ontwikkelingen hebben ook de functie van de recruiter enorm beïnvloed. In dit boek wordt de (aankomende) recruiter handvatten aangereikt voor succesvolle werving- en selectieprocedures, gebaseerd op de huidige praktijk van een aantal ervaren recruiters.

 
Website  met extra materiaal 

Op de bijbehorende website zijn de complete interviews uit het boek na te lezen. Ook zijn er vragen en extra materiaal te vinden.

 

Doelgroep
  • Propedeuse opleiding HRM
  • Economische richtingen die aandacht besteden aan verdieping van HRM
cover02-06-2016

ISBN 9789089538154

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 140 pagina's

Taal: NLDownload citaten
Onderwerpen
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Arbeid en organisatie
Psychologie en Psychiatrie > Hogere sociale studies > Sociologie
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Human Resource Management

Recruitment (werving en selectie) is de laatste jaren enorm veranderd. De opkomst van sociale media speelt daarbij een belangrijke rol. In plaats van sollicitatiebrieven met volzinnen als: ‘Naar aanleiding van uw advertentie, doe ik u hierbij mijn curriculum vitae toekomen’ wordt tegenwoordig een vlot videootje gestuurd via Whatsapp. Ook het denken over werk en functies – en daarmee over werkgevers en solliciteren – is heel anders geworden. Kandidaten voor een functie wachten niet af wat de werkgever biedt, maar stellen zelf eisen. Ze zijn niet meer bereid om 60 uur per week te werken, maar zoeken zingeving en een goede balans tussen werk en privé. Ook stappen ze gemakkelijker over naar een andere werkgever of beginnen voor zichzelf.


Deze ontwikkelingen hebben ook de functie van de recruiter enorm beïnvloed. In dit boek wordt de (aankomende) recruiter handvatten aangereikt voor succesvolle werving- en selectieprocedures, gebaseerd op de huidige praktijk van een aantal ervaren recruiters.

 
Website  met extra materiaal 

Op de bijbehorende website zijn de complete interviews uit het boek na te lezen. Ook zijn er vragen en extra materiaal te vinden.

 

Doelgroep
  • Propedeuse opleiding HRM
  • Economische richtingen die aandacht besteden aan verdieping van HRM
U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.