Communiceren in de rechtspraktijk is een praktische handleiding voor mondelinge communicatie in de juridische beroepspraktijk. In het eerste deel vindt u algemene adviezen om uw mondelinge communicatie te optimaliseren. Daarbij komen onderwerpen aan bod als vragen stellen, samenvatten, luisteren en ruis tegengaan. Het tweede deel gaat in op specifieke communicatieve situaties die zich kunnen voordoen in de praktijk. U krijgt adviezen voor het voeren van intakegesprekken, slechtnieuwsgesprekken, adviesgesprekken en onderhandelingen, en voor het houden van pleidooien.
Het boek bevat vele voorbeelden die aan de beroepspraktijk zijn ontleend en de oefeningen en filmpjes op de bij het boek behorende website maken het mogelijk om het geleerde direct toe te passen.
Communiceren in de rechtspraktijk is een praktische handleiding voor mondelinge communicatie in de juridische beroepspraktijk. In het eerste deel vindt u algemene adviezen om uw mondelinge communicatie te optimaliseren. Daarbij komen onderwerpen aan bod als vragen stellen, samenvatten, luisteren en ruis tegengaan. Het tweede deel gaat in op specifieke communicatieve situaties die zich kunnen voordoen in de praktijk. U krijgt adviezen voor het voeren van intakegesprekken, slechtnieuwsgesprekken, adviesgesprekken en onderhandelingen, en voor het houden van pleidooien.
Het boek bevat vele voorbeelden die aan de beroepspraktijk zijn ontleend en de oefeningen en filmpjes op de bij het boek behorende website maken het mogelijk om het geleerde direct toe te passen.