Praktijkvaardigheden Juridische PR

Hoe media te gebruiken om uw rechtszaak te beïnvloeden?

Rob Leurs

Boek
Praktijkvaardigheden Juridische PR
cover01-03-2011

ISBN 9789089744173

Druk 1 | Boom juridisch | 60 pagina's

Praktijkvaardigheden

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Juridisch > Recht algemeen

De media spelen tegenwoordig een grote rol bij juridische geschillen. Media hebben niet alleen invloed op de reputatie van personen en organisaties; media kunnen daadwerkelijk ook de uitkomst van juridische geschillen beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan het publiekelijk tot schikking dwingen van uw opponent, het werven van getuigen of juist het onder druk zetten van potentiële getuigen van de tegenpartij en het indammen van claims wegens aansprakelijkheid. Daarom zetten het OM en enkele advocaten sinds een paar jaar media in om juridische geschillen te beïnvloeden. Nu is er voor het eerst ook een concrete handleiding beschikbaar voor juristen, communicatiespecialisten en hun cliënten, van individu tot multinational.

In dit boek staat het Media/Trial©-programma centraal: een volwaardig systeem van communicatiemiddelen die helpen bij het winnen van juridische geschillen. Het bestaat uit drie aspecten: strategievorming voor juridische PR, tactieken voor de omgang met media en het organisatorische aspect van uw juridische PR. Het is evenzeer relevant voor strafrechtelijke als civiele procedures, zowel in eerste aanleg, hoger beroep als cassatie.

Kortom, het Media/Trial©-programma biedt u een concrete handleiding bij het opstellen van het PR-plan dat specifiek bij uw juridische situatie past.

cover01-03-2011

ISBN 9789089744173

Druk 1 | Boom juridisch | 60 pagina's

Praktijkvaardigheden

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Juridisch > Recht algemeen

De media spelen tegenwoordig een grote rol bij juridische geschillen. Media hebben niet alleen invloed op de reputatie van personen en organisaties; media kunnen daadwerkelijk ook de uitkomst van juridische geschillen beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan het publiekelijk tot schikking dwingen van uw opponent, het werven van getuigen of juist het onder druk zetten van potentiële getuigen van de tegenpartij en het indammen van claims wegens aansprakelijkheid. Daarom zetten het OM en enkele advocaten sinds een paar jaar media in om juridische geschillen te beïnvloeden. Nu is er voor het eerst ook een concrete handleiding beschikbaar voor juristen, communicatiespecialisten en hun cliënten, van individu tot multinational.

In dit boek staat het Media/Trial©-programma centraal: een volwaardig systeem van communicatiemiddelen die helpen bij het winnen van juridische geschillen. Het bestaat uit drie aspecten: strategievorming voor juridische PR, tactieken voor de omgang met media en het organisatorische aspect van uw juridische PR. Het is evenzeer relevant voor strafrechtelijke als civiele procedures, zowel in eerste aanleg, hoger beroep als cassatie.

Kortom, het Media/Trial©-programma biedt u een concrete handleiding bij het opstellen van het PR-plan dat specifiek bij uw juridische situatie past.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.