Vaardig communiceren in de gezondheidszorg

Een evidence-based benadering

Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz, Juliet Draper

Boek
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg
cover30-06-2014

ISBN 9789462363595

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 389 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Sport en Bewegen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Logopedie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Huidtherapie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Fysiotherapie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Voeding en Diëtetiek
Gezondheidszorg > Gezondheid > Verpleegkunde
Gezondheidszorg > Gezondheid > Gezondheidsmanagement

Het belang van communicatievaardigheden voor beroepen in de gezondheidszorg is groot. In dit boek wordt beschreven hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten boekt. Op basis van onderzoek worden bewijzen geleverd die het belang van deze vaardigheden en de voordelen voor zowel de hulpverlener als de patiënt aantonen. In Vaardig communiceren in de gezondheidszorg staat een observatielijst centraal; deze observatielijst volgt de stappen in de gespreksvoering. De structuur van het gesprek en de benodigde vaardigheden komen hierin systematisch aan de orde. Er wordt een degelijk stelsel van basale communicatievaardigheden aangeboden die als uitgangspunt dient voor de omgang met alle communicatieproblemen.

Wijzigingen t.o.v. vorige druk
In deze derde druk is zes jaar onderzoek toegevoegd en is meer dan in voorgaande versies aandacht besteed aan interculturele communicatie,
gemeenschappelijke besluitvorming, risico-communicatie en de kennis van de patiënt over diens gezondheid.

Ondersteund en geautoriseerd door de auteurs van het oorspronkelijk Engelstalige boek is de bewerking gemaakt ten behoeve van de Nederlandse situatie. 

cover30-06-2014

ISBN 9789462363595

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 389 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Sport en Bewegen
Gezondheidszorg > Gezondheid > Logopedie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Huidtherapie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Fysiotherapie
Gezondheidszorg > Gezondheid > Voeding en Diëtetiek
Gezondheidszorg > Gezondheid > Verpleegkunde
Gezondheidszorg > Gezondheid > Gezondheidsmanagement

Het belang van communicatievaardigheden voor beroepen in de gezondheidszorg is groot. In dit boek wordt beschreven hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten boekt. Op basis van onderzoek worden bewijzen geleverd die het belang van deze vaardigheden en de voordelen voor zowel de hulpverlener als de patiënt aantonen. In Vaardig communiceren in de gezondheidszorg staat een observatielijst centraal; deze observatielijst volgt de stappen in de gespreksvoering. De structuur van het gesprek en de benodigde vaardigheden komen hierin systematisch aan de orde. Er wordt een degelijk stelsel van basale communicatievaardigheden aangeboden die als uitgangspunt dient voor de omgang met alle communicatieproblemen.

Wijzigingen t.o.v. vorige druk
In deze derde druk is zes jaar onderzoek toegevoegd en is meer dan in voorgaande versies aandacht besteed aan interculturele communicatie,
gemeenschappelijke besluitvorming, risico-communicatie en de kennis van de patiënt over diens gezondheid.

Ondersteund en geautoriseerd door de auteurs van het oorspronkelijk Engelstalige boek is de bewerking gemaakt ten behoeve van de Nederlandse situatie. 

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.