Media en publiek

Theorieen over media-impact

Connie de Boer, Swantje Brennecke

Boek
Media en publiek
cover06-05-2014

ISBN 9789462363878

Druk 7 | Boom uitgevers Amsterdam | 278 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren.

Wijzigingen t.o.v. vorige druk
De wereld van de communicatie verandert razendsnel. Deze zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd. Daarnaast is er het gehele boek veel aandacht voor nieuwe media.

cover06-05-2014

ISBN 9789462363878

Druk 7 | Boom uitgevers Amsterdam | 278 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren.

Wijzigingen t.o.v. vorige druk
De wereld van de communicatie verandert razendsnel. Deze zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd. Daarnaast is er het gehele boek veel aandacht voor nieuwe media.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.