Transmedia storytelling

Stappenplan voor communicatieprojecten

René Boonstra

Boek
Transmedia storytelling
cover26-06-2015

ISBN 9789462364301

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 169 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

  • het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;
  • het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;
  • de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;
  • de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.

Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

cover26-06-2015

ISBN 9789462364301

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 169 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

  • het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;
  • het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;
  • de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;
  • de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.

Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.