Kwalitatief evalueren in het sociale domein

Mogelijkheden en beperkingen

Vasco Lub

Boek
Kwalitatief evalueren in het sociale domein
cover09-12-2014

ISBN 9789462365131

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 204 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Onderzoek > Algemene onderzoeksvaardigheden
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering

Voor veel mensen is kwalitatief onderzoek niet de eerste vorm van onderzoek waaraan zij denken bij het evalueren van sociale maatregelen. Voor anderen juist wel. Dit boek
probeert voorbij te gaan aan de soms sleetse en gepolariseerde zienswijzen door zowel de mogelijkheden als de beperkingen van kwalitatief evalueren te verkennen. Kwalitatief onderzoek wordt vaak al ingezet ter evaluatie in de sociale sector, maar het ontbrak vooralsnog aan een overzicht van methoden en designs, een verkenning van hun potentie voor evaluatiedoeleinden en een kritische analyse van methodologische sterktes en zwaktes.
 
Kwalitatief evalueren in het sociale domein beoogt meer te zijn dan alleen een school(s)boek. Via de nationale en internationale literatuur verkent het onontgonnen terrein, neemt het stelling, breekt vastgeroeste methodologische debatten open en levert op onderdelen nieuwe en verhelderende inzichten voor prangende evaluatiekwesties. De publicatie biedt daarmee een overzichts- en naslagwerk voor zowel de gevorderde (kwalitatieve) onderzoeker als voor studenten die meer willen weten over kwalitatief evalueren.

cover09-12-2014

ISBN 9789462365131

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 204 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Onderzoek > Algemene onderzoeksvaardigheden
Onderwijs en opvoeding > Docent professionalisering

Voor veel mensen is kwalitatief onderzoek niet de eerste vorm van onderzoek waaraan zij denken bij het evalueren van sociale maatregelen. Voor anderen juist wel. Dit boek
probeert voorbij te gaan aan de soms sleetse en gepolariseerde zienswijzen door zowel de mogelijkheden als de beperkingen van kwalitatief evalueren te verkennen. Kwalitatief onderzoek wordt vaak al ingezet ter evaluatie in de sociale sector, maar het ontbrak vooralsnog aan een overzicht van methoden en designs, een verkenning van hun potentie voor evaluatiedoeleinden en een kritische analyse van methodologische sterktes en zwaktes.
 
Kwalitatief evalueren in het sociale domein beoogt meer te zijn dan alleen een school(s)boek. Via de nationale en internationale literatuur verkent het onontgonnen terrein, neemt het stelling, breekt vastgeroeste methodologische debatten open en levert op onderdelen nieuwe en verhelderende inzichten voor prangende evaluatiekwesties. De publicatie biedt daarmee een overzichts- en naslagwerk voor zowel de gevorderde (kwalitatieve) onderzoeker als voor studenten die meer willen weten over kwalitatief evalueren.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.